Anglican Communion Representation at the United Nations Institutions in Geneva

The Anglican Communion’s Representative to the United Nations in Geneva is tasked to enable awareness, communication and partnership between the Anglican Communion and the Geneva-based UN organisations.

The organisations which make up the United Nations work between nations and in partnership with civil society to foster peace and security, to develop better standards of living and to protect human rights.

The representative works with both UN agencies and other partner organisations.

This includes liaising with Anglican and Episcopal Provinces and Institutions, UN agencies, faith-based organisations and other international partners to build relationships, to create networks and channels of communication, and to develop effective partnerships.

The main programme themes of the Representative for 2014/16 are Welcoming the Stranger and Birth Registration.

 

Geneva Office Main Page image.jpg

Contact:
The Revd Canon Flora Winfield DD
Anglican Communion Office
St. Andrew’s House
16 Tavistock Crescent
London
W11 1AP
England
Email: un.rep@anglicancommunion.org


Représentât du Communauté Anglicane aux Institutions des Nations Unis en Genève

La tache du représentât du Communauté Anglicane a l’Organisation des Nations Unis (ONU) en Genève existe pour faciliter la sensibilisation, la communication et le partenariat entre la Communion Anglicane et les organisations de l’ONU de Genève.

Les organisations qui constituent l’ONU travail entre les nations et dans les partenariats avec la société civile pour fournir la paix et la sécurité, pour développer les meilleures qualités des vies, et pour protéger les droits de l’homme.

Le représentât travail avec les Agences de l’ONU et les autres organisations.

Cela comprend la liaison entre les institutions Anglicanes, les corps de l’ONU, et les autres organisations internationales pour établir les relations, pour créer des réseaux et des canaux de communications, et pour développer les partenariats efficaces.

Les intérêts principales du programme du représentât pour 2014/16 sont Accueillir l’Étranger et l’Enregistrement des Naissances.

Contacte :
Le Révérend Chanoine Flora Winfield
Anglican Communion Office
St. Andrew’s House
16 Tavistock Crescent
London
W11 1AP
Angleterre
Adresse Internet : un.rep@anglicancommunion.org